dimarts, 19 d’agost del 2008

Vocabulari clàudia IV

Ara fa temps que no us il·lustro amb el vocabulari de la patufeta.
Haig de dir que ja xerra pels colzes, se l'entén molt bé i és un lloro de repetició! Hem d'anar amb moooolt de compte, perque ho capta tot i sempre té les antenes conectades!!!
Cada dia ens sorprèn amb paraules noves, i sobretot amb contruccions orals noves: frases i expressions, apreses de nosaltres, però també de la radio, la tele, els avis o el carrer...
I a més, fa molta gràcia perque parla sempre en tercera persona d'ella mateixa: La Clàudia té gana, tà cansada, vol allò...

Us poso les més divertides per nosaltres:

El seu nom:
CLAUDIACUDETBISENTE ( caaada vegada que li pregunten el seu nom diu toota la parrafada...)

Ben educada:
PISPLAU (sisplau)
GÀSIEDERRÈS (gràcies-derrès... la noia s'ho diu tot...)

Paraules d'ús diari:
PITISIUS (petitsuís)
XENTIM-ERU (cèntim-euro... té una dèria ja per les monedes, uf uf)
FUFÀ (sofà)
TULETU (telèfon)
MUCA (vaca)
POTTA (porta)
QUINA (cuina)

Expressions quotidianes (per tossuda i trastu que és...):
I MIOOOO (és meu...)
S'HA CAÍOOOO (ha caigut)
M'HA QUITAOOOOO(m'ho has tret)
PACALLÁ (cap allà...)
ARA VINGU (ara vinc... )
CAPASSAT? (què ha passat?)
NNNNOOOOOOOOOOOOOOOOOO (unes trescentes vegades al dia... una paraula mooolt quotidiana)

Els verbs:
FADADA (enfadada)
TUIXUDES?? ( del verb tuixudar: jo tuixudo, tu tuixudes... m'ajudes?)
PUMPRÁ (comprar)
TUQUIÁ (trucar per telèfon)

Quan s'emprenya o s'entesta amb alguna cosa:
CONYE (i la tia ho diu en el moment apropiat!!!)
MECATXIS (ídem)
HOMEEEEEEEE

I la paraula-comodí, que no tenim ni idea del que vol dir, però que utilitza en múltiples ocasions...
PESSELE/S
el dia que sapiguem què vol dir, jo em trauré un pes de sobre, perque em té ben intrigada!!!

1 comentari:

Carbassona ha dit...

Quin vocabulari més extèns, jeje.
Ens veiem divendres guapa.
Petons.