dilluns, 10 de març del 2008

La tele i els nens

La setmana passada, a la Llar d'Infants, em vaig sentir un xic... diferent?

Us explico.
Teniem reunió de pares i ens explicaven el que farien aquest quatrimestre, i clar, les mames anàvem xerrant i fent comentaris.
En una de les xerrades, les altres mames van comentar els programens de tele que més agradaven als seus nens (?). Una que si al matí el seu nen mirava dibuixos de Disney, l'altra que a la seva nena li encantava en Pocoyó i no sé qui més, l'altra... I totes coincidien a dir que almenys un cop al dia, aparcaven els seus fills davant la tele, mirant dibuixos que fessin a aquella hora o posant-li un DVD, perque "els agrada molt, flipen amb ells, i estan tranquils"... que no molesten, vaja!

Jo me les vaig mirar, i quan em van preguntar què veia la Clàudia, els vaig dir que ella no mira la tele, i per tant, tampoc mira dibuixos animats. Vaig veure en els seus ulls aquella mirada de "tu ets d'aquest planeta? on vas sense deixar-li mirar dibuixos?" (la mateixa que em fa molta gent quan els dic que la Clàudia s'adorm amb nosaltres i que moltes nits dormim junts)

Jo els vaig explicar que nosaltres creiem que ja tindrà temps més endavant de "lobotomitzar-se" davant la tele, que ara com ara no trobem cap alicient a fer-la seure davant la caixa tonta a veure dibuixets, que de moment, el que podria aprendre(?) amb els dibus ho fa amb els llibres. Els vaig explicar que quan mengem junts no tenim la tele posada, que abans d'anar a dormir tampoc la posem, el que posem és la ràdio i fluixeta...

És veritat que alguna hora del dia la Clàudia veu la tele, no ens enganyem (a casa els meus pares, per exemple, està sempre posada, però ella està jugant amb el meu pare, no la mira... entre d'altres coses perque el que veu no l'atrau, a menys que surtin animals o nens), però al que jo em refereixo és a posar expressament a veure la tele a la Clàudia.
No fotem!! Que encara no té 2 anys...

Jo no veig tant normal com ho veu quasi tothom això de posar-los a veure vídeos, películes, sèries de dibuixos animats... Tot i que insisteixin a vendre'ns-ho així (només cal veure-ho: noves joguines o canals de tele per bebés)

No sé, dieu-me extravagant...

1 comentari:

MaryMoon ha dit...

és alucinant, un canal de tv infantil i tv per nens... si amb prou feines fan coses interessants pels grans, no em vull imaginar què deuen posar per als peques...